money

Slevy dělá atraktivní poměr ceny a výkonu. Na procenta nehleďte!

Na slevové portály už po špatných zkušenostech zanevřela spousta podnikatelů. Je to ale škoda, protože slevy fungují, jen je s nimi potřeba umět zacházet.

Stále platí pravidlo, že Češi na slevy slyší. Různých slevových akcí ke svým nákupům někdy využilo 9 z 10 lidí.


Slevová akce se musí dobře propočítat, tak, aby byla výhodná i pro podnikatele. Vyplatí se je využívat spíše jako marketingový nástroj.


Nižší ceny nezaručují stálé zákazníky. Mnozí se nevrátí ani přes to, že budou se zbožím či službou naprosto spokojeni. Řada lidí např. nakupuje víkendové pobyty jen proto, že jsou zlevněné. V budoucnu se už do stejného podniku nevracejí.


Protože sleva není lákadlem pro stálého zákazníka, musí být vykompenzována vyšší prodejností.


Slevy nižší než 25 % nejsou pro zákazníky nijak speciálně atraktivní. Ale pozor, příliš velké snížení ceny také není rozumné. Může v zákazníkovi vyvolat pochybnosti o skutečné hodnotě produktu.


Aby sleva fungovala, musí přinést užitek oběma stranám. Jedině tak splní svůj účel a nikoho nepoškodí.


Pokud přemýšlíte o akci, vyberte si portál, který nemá problém poskytnout reference či případové studie.


Alternativou ke klasickým slevovým portálům jsou cashback portály, které odměňují zákazníky tím, že dostanou z nákupu část peněz zpět. Nejlepším českým cashback portálem je Tipli.cz.

Komentáře